Türkiye, Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası'nda kürsüye çıktı

TAKİP ET

Okyanus Kolejleri öğrencileri erkeklerde dünya üçüncüsü, kızlarda 4'üncü olduİbrahim YILDIZ/İSTANBUL, (DHA)- SIRBİSTAN'DA düzenlenen Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası'nda, Türkiye'yi temsil eden Okyanus Koleji öğrencileri kız ve erkek takımları yurda döndü

SIRBİSTAN'DA düzenlenen Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası'nda, Türkiye'yi temsil eden Okyanus Koleji öğrencileri kız ve erkek takımları yurda döndü.

Sırbistan'ın Zlatibor kentinde ISF (Uluslararası Okul Sporları Federasyonu) tarafından 13-22 Haziran 2026 tarihleri arasında düzenlenen Dünya Liselerarası Basketbol Şampiyonası'nda, Türkiye'yi temsil eden Okyanus Koleji öğrencileri, kız ve erkek takımları ile kürsüye çıktı. Ülkemizi başarıyla temsil ederek ilk 4'e girmeyi başaran ve dörtlü finalde mücadele eden takımlar gurur yaşatarak Türkiye'ye döndü. Erkek takımı üçüncülük maçında Sırbistan takımını 107-47 mağlup ederek dünya 3'üncüsü oldu. Kız takımı ise büyük bir mücadele ortaya koyduğu üçüncülük maçında Fransa'ya 55-50 mağlup olarak dünya 4'üncüsü oldu.

BU PROJE DEVAM ETMELİ

Erkek basketbol takımı kaptanı Rüzgar Fenemen, Öncelikli hedefimiz şampiyonluktu ama olmadı. En azından bir madalya alarak bir başarı elde etmiş olduk. Artık hedefimiz bir sonraki şampiyonada altın madalya kazanmak. Takım için gayet iyi geçti, turnuva. Bu proje 3-4 yıldan beri devam eden bir proje, eğitim ve basketbolu bir arada yürütebilen bir proje. O yüzden bu tür projelerin devam etmesini istiyoruz. Buna katkı veren tüm kulüplere ve Okyanus Kolejine teşekkür ediyorum dedi.

ARKADAŞLARIMLA GURUR DUYUYORUM

Kadın basketbol takım kaptanı Aşye Melek Demirer ise, Öncelikle hedefimiz tabi ki şampiyon olmaktı. Ama maalesef 4'üncü olduk. Bu süre zarfında çok çabaladık çok çalıştık. Arkadaşlarımla da gurur duyuyorum. Hedefimiz daha yüksek bir başarı elde etmekti ama dünya 4'ncüsü olduk. Bu da bizim için iyi bir başarı diye konuştu.

BİZİ DESTEKLEYEN HERKESE TEŞEKKÜRLER

Zor bir turnuvadan bronz madalya alarak ayrıldıklarını ifade eden antrenör Mustafa Enes Altınçizme, Turnuvadan bronz madalya ile alarak ayrıldık. Bütün sezon tabi ki hedefimiz önce dünya şampiyonasına katılıp, oradan da altın madalya ile ayrılmaktı. Fakat bunu yarı final maçından sonra gerçekleştiremedik. Öncelikle bütün oyuncularıma, eğitim ve sporun birlikte yürütülmesini sağlayan Okyanus Koleji'ne, Gençlik ve Spor Bakanlığına teşekkür ediyorum diye ifade etti.

Kadın Basketbol takım antrenörü Batu Kaan Akkaya ise, Öncelikle 4 yıl önce başlayan bu serüven bugün dünya şampiyonasında istediğimiz seviyede değil ama 4'ncü olarak tamamladık. Bu süreçte bize destek olan Okyanus Koleji'ne, Gençlik ve Spor Bakanlığımıza, kulüplerimize teşekkür ediyorum dedi.